Klaga mera på färdtjänsten! Det är viktigt att kvalitetskontrollera verksamheter och det är vi som använder oss av tjänsterna som måste reagera om något är fel. När det gäller färdtjänsten i Göteborg är det viktigt att rapportera när något i resan inte funkar. Får du inte ett gott bemötande när du beställer din resa, är bilen sen, får du inte den hjälp du behöver av chauffören, kör chauffören dåligt och ovarsamt och inte kan hitta din adress, är inte bemötande bra eller om det uppstår andra problem under resan så kontakta färdtjänsten och meddela detta. Läs mer i länken Synpunkter och klagomål på färdtjänsten och så ringer du till kundtjänst: 031-41 95 52. Du kan också mejla till kundservice. DHRG har sammanställt fyra stycken mallar som handlar om de vanligaste anmälningarna till färdtjänstens kundservice. Läs mer i länken: DHRGs blanketter.
Det är inget fel på att klaga. Tvärtom så gör det att färdtjänst-förvaltningen får reda på att problem finns, var de finns och på så sätt kan de åtgärda problemen och våra resor blir bättre. Så klaga mera!
Fortsätt läsa ”Klaga mera!”